Jak korzystać z poduszki sensorycznej?

Poduszka sensoryczna należy do tego rodzaju sprzętów rehabilitacyjnych, które każdy powinien mieć w swoim domu. Ćwiczenia z nią są łatwe do wykonania, a mogą przynieść wiele korzyści. Znakomicie wzmacniają równowagę całego ciała, co skutecznie poprawi funkcjonowanie narządu ruchu. O tym, jak z niej korzystać, dowiecie się z dzisiejszego artykułu.

Trening z poduszką sensoryczną kompleksowo usprawnia funkcjonowanie całego ciała. Znakomicie poprawia koordynację oraz wspiera pracę centralnego układu nerwowego. Z jej pomocą aktywujemy również mięśnie głębokie, które odpowiadają za prawidłową stabilizację kręgosłupa oraz naszych stawów. Dzięki regularnym ćwiczeniom z poduszką sensoryczną zapewnimy sobie doskonałą motorykę nawet do późnej starości. Dziś przedstawiamy kilka prostych ćwiczeń, które każdy może wykonać samodzielnie w zaciszu własnego domu.

Przysiady

By móc wykonać przysiad z poduszką sensoryczną, potrzebne będą dwa mniejsze modele lub jeden większy np. bosu. Ważne jest, by móc stanąć na szerokość bioder, mając pod każdą ze stóp poduszkę.

Stojąc w ten sposób wykonujemy tradycyjny przysiad. Pamiętajmy, by kolana nie przekraczały linii palców u stóp. Dla zachowania równowagi wyciągnijmy ręce przed siebie. Schodzimy w dół na tyle nisko, na ile pozwala nam ciało. W toku regularnych treningów z pewnością przysiad będzie się pogłębiał.

Wykonujemy 10 – 12 powtórzeń w 3 seriach. Tutaj nie liczy się tempo, tylko precyzja wykonania.

Siad równoważny

W tym ćwiczeniu siadamy na poduszce sensorycznej i wyciągamy nogi przed siebie. Nie powinny one dotykać podłoża. Tułów lekko odchylamy do tyłu. Ręce dla równowagi rozchylamy po bokach ciała. W tym ćwiczeniu powinniśmy czuć silną pracę mięśni brzucha. Jeśli w tej wersji siad równoważny jest dla nas za trudny, możemy ugiąć nogi w kolanach, nadal jednak nie dotykamy stopami podłoża.

Trwamy w ćwiczeniu 10 – 20 sekund. Całość powtarzamy 10 razy. Z czasem możemy wydłużać długość wykonywania każdego ćwiczenia.

Superman

Pozycją wyjściową do ćwiczenia jest klęk podparty. Poduszkę sensoryczną ustawiamy pod jednym z kolan. Pamiętajmy, by ręce znajdowały się pod barkami i były rozstawione na ich szerokość. Podobnie z nogami – kolana ustawiamy w linii bioder. Następnie wyciągamy przed siebie rękę wyprostowaną na całej długości oraz przeciwległą do niej nogę, także wyprostowaną. Trwamy w pozycji około 30 sekund i zmieniamy stronę. Na początek wykonajmy po 3 serie na każdą ze stron.

Stanie na jednej nodze

Stajemy na poduszce sensorycznej jedną nogą, drugą, ugiętą unosimy do góry i utrzymujemy prostopadle w stosunku do tułowia. Ręce na biodrach. Prostujemy plecy, ściągamy łopatki i napinamy mięśnie brzucha. Pamiętajmy, by nie zadzierać barków do góry. Trzymamy pozycję przez 30 sekund, a następnie zmieniamy nogę.

Jak widać, ćwiczenia z poduszką sensoryczną nie są trudne i każdy może je wykonać. Gwarantujemy, że już po miesiącu regularnych ćwiczeń zauważycie różnicę w kondycji waszego ciała, zwłaszcza kręgosłupa i stawów. A jeśli szukacie poduszki sensorycznej dobrej jakości, sprawdźcie ofertę sklepu ze sprzętem rehabilitacyjnym MDH.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*