Drogi seniorze, zimą też można zażywać sportu!

Sport to zdrowie w każdym wieku i o każdej porze roku! Nie powinniśmy zaniechać aktywności fizycznych, ponieważ może to doprowadzić do wielu poważnych konsekwencji. W dzisiejszym artykule podpowiemy seniorom, w jaki sposób mogą pozostać czynni w aurze zimowej słoty. Zapraszamy do lektury!

Po prostu spacer

Spacer to tylko z pozoru błaha rzecz. Może okazać się zbawienna zarówno dla seniorów, jak i dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia, a za sport uważają przemieszczenie się z samochodu do biura. Spacer to łagodna i przyjemna forma rekreacji. Można połączyć ją ze spotkaniem z bliskimi i przyjaciółmi i wspólnie przemierzać okoliczne ścieżki oraz parki. Spacer polecany jest także dla osób korzystających z balkoników rehabilitacyjnych oczywiście po uprzednim uwzględnieniu możliwości takiej osoby.

Jakie jeszcze korzyści płyną ze spaceru? Podczas spaceru w znaczny sposób obniża się hormon stresu, za to poziom endorfin szybuje w górę. Dzięki tej aktywności pobudzamy całe ciało, dodając mu energii. Zaleca się 15-20-minutowe spacerowanie około 3-4 razy w tygodniu.

W przypadku spaceru i dusza i ciało będą zadowolone.

A może nordic walking?

Oczywiście, że tak! Trzeba tylko pamiętać o odpowiednim obuwiu. Buty powinny być nieprzemakalne i posiadać grubą warstwę trekkingową. Dzięki temu zminimalizujesz ryzyko poślizgnięcia się. Zainwestuj także w bieliznę termoaktywną, a także w przylegającą i ciepłą czapkę. Warto sięgnąć po polar i nałożyć na niego wodoodporną kurtkę, chroniąca przed wiatrem. Nie trzeba nikomu przypominać, że rękawiczki to także absolutna konieczność.

No dobrze, strój już przygotowany, a jak uposażyć kijki? Najlepiej w specjalne talerzyki, które są często dodawane przez producentów do sprzętu. Talerzyki zapobiegną zapadaniu się kijków w śniegu i zapewnią większą stabilizację. Dobrym pomysłem jest także wybór zakończeń grotów typu „nożyk”. Taki kształt grotu zapewni spacerującemu większą równowagę.

Narty biegowe

Jeśli jesteś w dobrej kondycji, możesz pokusić się o nałożenie nart biegowych. Poruszanie się na nartach biegowych jest bardzo podobne do naturalnego chodu. Z tą różnicą, że mamy do czynienia z elementem ślizgu. Narty trzeba dobrać stosownie do wzrostu, wagi, umiejętności oraz ukształtowania terenu. Regularny trening pozwala na poprawienie pracy układu oddechowego i krwionośnego. Jeśli to Twoja pierwsza przygoda z nartami, warto zasięgnąć rady instruktora.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*