Meteopatia – jak ją przetrwać?

Czy podczas zmian pogodowych odczuwasz ból? Co jakiś czas musisz powracać do stabilizatora nadgarstka i leków przeciwbólowych? Jeśli tak, to możesz być meteopatą! W Polsce aż 60% społeczeństwa cierpi na ten zespół objawów. Sprawdź, jak radzić sobie ze zmianami aury.

Czym charakteryzuje się meteopatia?

Meteopatia to zespół objawów, które pojawiają się w momencie zmian pogodowych. Jednak nie doczekała się miana jednostki chorobowej. Dolegliwości meteopatyczne sprawiają, że na każdą zmianę pogody możemy reagować sennością, bólem głowy, kości czy apatią.

Dlaczego meteopatów będzie przybywać?

Według specjalistów wrażliwość na zmiany pogody będzie dotykała coraz większej części ludzkiej populacji. A to ze względu na to, w jaki sposób wygląda obecnie nasz tryb życia. Życie w biegu – lawirowanie między domem a pracą, przeciążenie obowiązkami. Coraz mniej czasu przebywamy na świeżym powietrzu, co sprawia, że się nie dotleniamy i nie dostarczamy sobie prawidłowej dawki witaminy D. Do tego brak ruchu, siedzący tryb pracy. To wszystko sprawia, że  odsetek meteopatów będzie wzrastał.

Bóle głowy i inne schorzenia

Jedną z najczęstszych dolegliwości, która zaostrza się w czasie zmian pogodowych, jest migrena. Głowa może również cierpieć z powodu klasterowego bólu, który jest zwany także zespołem Hortona. Ból podczas ataku jest jednym z najbardziej intensywnych, jakie dotąd odnotowano. Spotęgowanie takich reakcji jest związane ze znacznym spadkiem poziomu nasłonecznienia i niedoborem witaminy D.

Osoby, które cierpią na dolegliwości związane z rwą kulszową, powinni zadbać o odpowiedni strój w czasie jesiennych chłodów i wilgoci, ponieważ taka aura sprzyja podrażnieniu tych okolic. W konsekwencji może dojść do ataku rwy kulszowej.

Jak temu przeciwdziałać?

Aby nie dać się meteopatii, trzeba pamiętać o tym, by regularnie uprawiać sport i zażywać świeżego powietrza. Biegi czy spacery będą bardzo dobrym wyjściem. Nie należy zapominać także o zdrowej diecie. Powinna być bogata w składniki odżywcze i urozmaicona. W okresie jesienno-zimowym warto także suplementować sobie witaminę D oraz B. Dbajmy także o to, by zapewnić swojemu organizmowi przynajmniej 7 godzin snu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*