Dieta na bóle stawów

Problemy ze stawami dotyczą coraz większej grupy ludzi i nie są to tylko osoby w podeszłym wieku. Najczęściej pojawiające się dolegliwości to przewlekłe bóle wywołane stanami zapalnymi, zwyrodnieniami oraz chorobami reumatoidalnymi. Jedną z głównych przyczyn dolegliwości może być nieprawidłowa dieta. Zmiana w jadłospisie może więc skutecznie złagodzić dolegliwości stawowe. Tylko co jeść, by zadbać o stawy? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w dzisiejszym artykule.

Osoby skarżące się na problemy ze stawami powinny wiele zmienić w swojej diecie, zwłaszcza jeśli do tej pory nie odżywiały się zbyt zdrowo. W odstawkę powinny odejść wszelkie wysokoprzetworzone produkty takie jak gotowe dania, słodycze i wszelkie fast foody. Nie jest wskazany również alkohol i kawa. Dieta łagodząca objawy chorób stawów powinna być jak najbardziej naturalna, obfitująca przede wszystkim w warzywa i owoce. Należy odstawić także mięso, nabiał, pszenicę, czyli wszystkie te składniki, które zawierają popularne alergeny takie jak laktoza, kazeina czy gluten.

Po pierwsze, odkwaś organizm

Do powstawania stanów zapalnych stawów przyczynia się kwasowe środowisko w organizmie. Tworzy się ono w wyniku spożywania dużej ilości słodyczy, przetworzonych produktów i pokarmów pochodzenia zwierzęcego, głównie mięsa i nabiału. Jeśli nasza dieta do tej pory obfitowała w tego rodzaju składniki, czas to zmienić. Przede wszystkim należy sięgnąć po jak najwięcej owoców i warzyw w postaci świeżo wyciskanych soków, koktajli czy lekkich zup. Pić jak najwięcej wody, zielonej herbaty i ziołowych naparów. Warto także sięgnąć po przeciwzapalne przyprawy: kurkumę, imbir, cynamon, kardamon i goździki.

Po drugie, postaw na dobre tłuszcze

Dieta osób ciepiących na bóle kolana czy nadgarstka powinna obfitować w kwasy tłuszczowe omega – 3, które znajdziemy przede wszystkim w tłustych rybach, owocach morza, ale też orzechach włoskich czy oleju lnianym. Substancje te znakomicie poprawią ruchomość stawów i złagodzą stany zapalne. Należy natomiast unikać kwasów omega – 6 o działaniu prozapalnym.

Po trzecie, pozbądź się wolnych rodników

Dieta na zdrowe stawy powinna obfitować w przeciwutleniacze, do których zalicza się przede wszystkim witaminy C i E. Trzeba więc jak najczęściej sięgać po wspomniane już wcześniej warzywa i owoce. Powinny one stać się główną bazą codziennego jadłospisu. Pozostałe produkty należy traktować jako dodatki. W ten sposób dostarczymy bogactwa antyoksydantów i z łatwością utrzymamy zasadowe środowisko w organizmie.

Po, czwarte, mądrze suplementuj

Schorzenia stawów wymagają odpowiedniej suplementacji. Badania dowodzą, że warto sięgnąć po kwas hialuronowy, który wspomoże produkcję kolagenu w kolanach, biodrach czy stawie skokowym. Warto też dodatkowo wspomóc się preparatami z witaminą C. W chorobach zwyrodnieniowych i reumatoidalnych zaleca się przyjmowanie wysokich dawek tej substancji. Z kolei, jeśli jesteśmy na bakier z rybami, dobrze też sięgnąć po preparaty z kwasem omega – 3.

Badania dowodzą, że bóle stawów łagodzi także witamina B3. Skutecznym preparatem okazuje się być organiczny związek siarki i krzemu, czyli MSM. Wpływa on kompleksowo na układ ruchu. Wspomaga nie tylko stawy, ale też kości i mięśnie. Wspiera produkcję kolagenu i przyspiesza regenerację już powstałych zwyrodnień.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*